جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

پکیج ضدعفونی پرتو فرابنفش(UV)

پکیج فرابنفش (uv)

پکیج ضدعفونی با پرتو فرابنفش(UV) با هدف ضدعفونی و گندزدایی آب شرب به صورت پیش ساخته و روی شاسی به همراه تابلو برق و کنترل در شرکت مهندسی فران طراحی و ساخته می شود. انتخاب نوع لامپ UV براساس نوع آلودگی آب تعیین می شود.

فرايند گندزدايي و ضدعفوني به وسیله پرتو فرابنفش(UV) يكي از روشهاي مدرن تصفيه نهایی آب به شمار مي رود. دليل استفاده روزافزون از اين فناوری جهت ضد عفوني كردن آب، ایمنی غذایی بالا، عدم نياز به استفاده از مواد شيميايي و قابلیت اطمينان بالای اين سيستمها مي باشد. تحقيقات گسترده و نمونه هاي عملياتي بدون نقص در اين زمينه گواه ايمني و ضريب اطمينان بالاي اين فناوری مي باشد. درفرايند گندزدايي با UV، آبي كه ضد عفوني می شود در معرض تابش پرتو فرابنفش با طول موج مشخص قرار گرفته و در يك فرآيند كاملاً فيزيكي و فاقد هر گونه مواد شيميايي ضدعفونی می گردد. همچنين اخيراً که استفاده همزمان از فرآيندهاي فتو شيميايي (photo chemical) مورد توجه قرار گرفته است، در زمان استفاده از UV ميزان تركيبات ناخواسته كلر در آب استخرها كاهش و در نتيجه آن، ميزان آب ورودي مصرفي كاهش مي يابد..

کاربرد اكسيد كننده هايي مانند گاز ازن، كلر يا دي اكسيدکلر جهت توليد آب مورد استفاده در صنايع غذايي و آب ميوه به طور قابل توجه اي به منظور اجتناب از بكارگيري فيلتركربن هاي پر هزينه در فرآيندها كاهش يافته است. از اینرو جهت حذف TOC (Total organic carbon) در آبهاي فوق خالص پكيجهاي تابش پرتو فرابنفش مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج ضدعفونی پرتو فرابنفش(UV)

طراحی و انتخاب مهندسی نوع لامپ فرا بنفش(UV) در کنار لحاظ نمودن کلیه معیارهای طراحی ضامن دستیابی به عملکرد مناسب گندزدایی در پکیج های ضدعفونی با پرتو فرابنفش(UV) است. استفاده از پکیج UV در گندزدايي و ضدعفونی آب مزاياي بسياري دارد كه از جمله آنها مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

  • از بين بردن سريع و مطمئن باكتريها بدون استفاده از افزودنيهاي شيميايي
  • اكسيداسيون فتو شيميايي مواد و ذرات ناخواسته
  • عدم شكل گيري و توليد THM، AOX و ساير تركيبات ناخواسته
  • عدم ايجاد بو يا مزه در آب
  • عدم نياز به حمل و ذخيره مواد شيميايي
  • عدم وابستگی به pH
  • عدم وابستگي به مخزن واكنش
  • نياز به فضاي كم
  • هزينه هاي سرمايه گذاري و جاري پايين دركنار بازدهي و درجه اطمينان بالاي سيستم

 

شرکت دانش بنیان مهندسی فران با تکیه بر تجربه خویش در زمینه تصفیه نهایی آب به منظور شرب یا صنعتی، پکیجهای UV مجهز به تجهیزات به روز اروپایی را در بخش ضدعفونی و گندزدایی به صورت مجزا یا به روی دستگاه های تصفیه آب صنعتی پیشنهاد می نماید. به طور معمول پکیجهای تابش فرابنفش شرکت فران شامل بخشهای ذیل می باشند:

  • محفظه تابش با كيفيت بالا، ساخته شده از جنس استنلس استيل يا پلاستيكهاي مقاوم در مقابل پرتو UV
  • تيوپ محافظ لامپهاي UV، ساخته شده از کوارتز با كيفيت بالا و سهولت در جابجايي جهت عمليات شستشو
  • خروجي متمايز و بالاي لامپها با طول موج ۲۵۴ نانومتر و اطمينان از انجام عمليات گندزدايي و خروجي منحصر به فرد
  • سنسورهاي UV با خاصيت گزینشی بالا، طول عمر زياد و پايداري دما
  • سيستم كنترلي و تجهيزات الكترونيكي مدرن جهت پایش شرایط کارکرد

مزیتهای پکیج ضدعفونی پرتو فرابنفش(UV) ساخت شرکت فران:

شرکت مهندسی فران با ارتباط مستمر با سازندگان معتبر لامپهای UV در دنیا، به طور مستمر در زمینه بهبود پکیجهای ضدعفونی و تصفیه نهایی آب فعالیت می نماید. مشخصات فنی ویژه پكيج هاي گندزدايي توسط UV ،تأمين شده توسط شركت فران به صورت زير است:

  1. تابش يكدست و پوشش كلي سيال عبوري توسط سيستم هيدروليكي به روز و مدرن که منجر به قابلیت اطمينان بالا از نتايج منحصر به فرد این نوع فرآيند گندزدايي مي شود.
  2. تعبيه منطقه ورودي با شدت جريان بهينه سازي شده منجر به دستیابی کارایی مورد انتظار گند زدایی و ضدعفونی در لامپ فرابنفش(UV) می شود.
  3. عبور جريان در طول لامپ UV با تلاطم بالا، راندمان ضدعفونی رو افزایش می دهد.
  4. بكارگيري لامپهاي UV با طول عمر زياد و خروجي UV-C بالا، تعمیرات و نگهداری پکیج های ضدعفونی پرتو فرابنفش(UV) را کاهش می دهد.
  5. تأمين سيستم شستشوي اتوماتيك جهت لامپهاي فشار متوسط(Sleeve of medium-pressure lamp) در صورت نياز می تواند عملکرد لامپ پرتو فرابنفش(UV) را بهبود بخشد.
  6. تجهیز پکیج به سيستمهاي كنترلي، مانيتوريك كامل و گزارش دهي عمليات در صورت نیاز می تواند کنترل، تعمیرات و نگداری پکیج را تسهیل کند.
  7. امکان افزودن نمايش پارامترهاي مهم فرآيندي و گزارش خطاهاي موجود در سيستم در مدیریت اطلاعات عملیاتی کاربرد دارد.
  8. نمايش روند تغييرات سيگنال سنسورهاي UV بر حسب زمان، زمان تعویض لامپ UV را مشخص می کند.
  9. خروجي سيگنال آنالوگ از سنسور و رله ي آلارم، تعویض یا تعمیر لامپ پرتو فرابنفش(UV) را مشخص می کند.
  10. استفاده از به روزترين قطعات الكترونيكي جهت سهولت راه اندازی و بهره برداري از سيستم، رضایت مشتریان را به همراه داشته است.
  11. امكان افزودن مانيتوريك لامپها به تفكيك در سامانه HMI وجود دارد.
  12. امكان كنترل مستقيم شيرهاي كنترلي به صورت دستی و اتوماتیک در صورت نیاز وجود دارد.

جهت مشاوره در خصوص پکیج ضدعفونی آب با استفاده از پرتو فرابنفش(UV) با کارشناسان ما در شرکت مهندسی فران تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *