جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

تولید گاز هیدروژن به روش رفورمینگ

تولید گاز هیدروژن به روش رفورمینگ

تولید گاز هیدروژن
تبدیل گاز طبیعی توسط بخار به هیدروژن یکی از روشهای متداول تولید هیدروژن برای مصارف مختلف می باشد. متان (عنصر اصلی گازطبیعی) در دمای بالا در واکنش تعادلی با بخار شرکت می کند و محصول واکنش بطور عمده هیدروژن و گاز منوکسیدکربن می باشد. این روش تولید هیدروژن به دلیل در دسترس بودن گاز طبیعی در مناطق مختلف بسیار پر کاربرد می باشد..

مراحل مختلف تولید گاز هیدروژن از گاز طبیعی را می توان به صورت ذیل تشریح نمود:

گام اول: رفرمینگ متان در دمای حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد و در فشار حدود ۳۰ اتمسفر اتفاق می افتد. بطور تجاری نیکل به عنوان کاتالیزور در این واکنش گرماگیر استفاده می شود.

یکی از نکاتی که حین عمل در گام اول باید رعایت شود خالص بودن و پیش گرم شدن گاز ورودی به دلیل عدم ایجاد تاثیرات منفی روی عملکرد کاتالیست است .

گام دوم: در این مرحله مونوکسید کربن با بخار آب واکنش می دهد که هیدروژن و دی اکسید کربن طی این فرایند که به واکنش” شیفت” نیز مشهور است تولید می شوند.

گام سوم: در پایان برای حذف دی اکسید کربن، مخلوط گاز سنتز را تحت فشار از درون آب سرد یا از درون محلول یک آمین عبور می دهند و با این روش گاز هیدروژن با خلوص بالا (در حدود ۹۹٫۹%) به دست می آید.

 

مشخصات واحدهاي توليد گاز هيدروژن با روش ياد شده به شرح ذیل ميباشد:

عملكرد ايمن با ضريب اطمينان بالا
عملكرد به صورت كاملاً اتوماتيك و خودكار
هزينه بهره برداري پايين (كه اين به معناي بازگشت كوتاه مدت سرمايه اوليه مي باشد)
با توجه به اينكه هيدروژن به عنوان يك عنصر مهم و پركاربرد در صنايع مختلف مورد استفاده قرار ميگيرد، مقرون به صرفه بودن پكيجهاي توليد هيدروژن تأمين شده توسط اين شركت، تاثير به سزايي در كاهش هزينه ها در صنایع مختلف از جمله صنایع ذیل را دارد:

صنايع فلزی و متالورژي
صنايع پتروشيمي و پالايش
صنعت شیشه
صنايع شيميايي و داروئي
توليد H2O2
صنايع غذايي
صنايع الكترونيك
شركت مهندسی فران قابليت تأمين، نصب، راه اندازی و نگهداری واحدهای تولید هیدروژن از متان را بر اساس نياز مشتري و شرايط فرآيندي دارا ميباشد.

 

مشخصات فنی عمومی واحدهای تولید هیدروژن:

گاز ورودي ۲۰۰۰۰ -۵۰ Nm3/hr
فشار جذبي ۲- ۳/۱ مگاپاسکال
خلوص H2 ۹۹/۹۹%-۹۹%

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *