جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی، راهکار اصلی دوران حاضر برای تأمین آب شرب و صنعتی در سراسر دنیاست. آب شیرین کن های آب دریا، آب چاه و آبهای صنعتی در ظرفیتهای کوچک(۵ m3/day) تا واحدهای خیلی بزرگ(۴۰۰۰۰۰ m3/day)  مهمترین منابع تصفیه آب صنعتی هستند.

تصفیه آب صنعتی

 

تصفیه آب صنعتی و تأمین آب یکی از ملزومات اولیه کارکرد واحدهای صنعتی است. صنایع مختلف متناسب با فرایند تولید، نیازمندی های متفاوتی از نظر کیفیت و کمیت آب مصرفی دارند. کمیت آب صنعتی مورد نیاز با توجه به مصرف تجهیزات و فرایندهای مختلف تعیین می شود. کیفیت تصفیه آب صنعتی نیز با شاخصهایی نظیر TDS ,EC ,conductivity ,TSS تعریف می شود. شرکت مهندسی فران با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تصفیه آب، طراح و سازنده پکیج های تصفیه آب صنعتی از آب چاه، دریا، رودخانه و آبهای صنعتی با استفاده از فرایند اسمز معکوس و رزین تبادل یونی در ظرفیت های مختلف و با کیفیت مورد نیاز واحدهای صنعتی می باشد..

تصفیه آب صنعتی با فرایند اسمز معکوس

امروزه همزمان با پیشرفت حیرت انگیز فناوری غشایی و کاهش هزینه های تولید آب در مقایسه با فرایند حرارتی، تصفیه آب در واحدهای صنعتی عمدتاً بر مبنای فرایند اسمز معکوس انجام می شود. گهگاه نیازمندیهای خاص مربوط به کیفیت آب صنعتی مورد نیاز، ترکیب و استفاده از فرایندهای دیگر تصفیه آب، نظیر رزین تبادل یونی را نیز به دنبال دارد. گسترش زاید الوصف فرایندهای غشایی در تصفیه آب محدود به فرایند اسمز معکوس نبوده و به روشهای مختلف فیلتراسیون نظیر فیلتراسیون فیزیکی در مقیاس میکرو و نانو بسط یافته است. واحد تصفیه به روش اولترافیلتراسیون، نمونه ای از کاربرد فناوری غشایی در پیش تصفیه واحدهای تصفیه آب صنعتی است..

مهمترین شاخصه فرایند اسمز معکوس که سبب افزایش فزاینده کاربرد آن در واحدهای تصفیه آب صنعتی شده است را می توان “کاهش ذرات محلول ” در آب دانست. این قابلیت سبب کاهش شوری یا به عبارت دیگر شیرین سازی آب می شود. اسمز معکوس فرایندی است که در آن از فشار برای غلبه به فشار اسمزی و معکوس نمودن جریان اسمزی از طریق یک غشای نیمه تراوا(semi Permeable membrane) استفاده می‌شود.

تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس براساس طراحی فرایند تصفیه با هدف تصفیه آب خام ورودی تا شاخصهای مورد انتظار انجام می شود. وابسته به شاخصهای کیفیت آب مورد نیاز تولیدی نظیر میزان املاح محلول و شوری آب، فرایند اسمز معکوس می تواند به صورت یکبار گذر و یا دو بارگذر طراحی شود. در اغلب موارد، استفاده از سیستم یک بار گذر جهت دستیابی به کیفیت مطلوب آب آشامیدنی بر اساس استاندار اروپا برای غلظت عنصر بور(یک میلی گرم در لیتر) مناسب می باشد. در صورت نیاز به دستیابی به غلظت بور براساس استاندارد سازمان بهداشت جهانی(۵/۰ میلی گرم در لیتر)، پیش بینی گذر دوم برای واحد اسمز معکوس ضرورت پیدا می کند. بکارگیری تکنولوژیهای به روز و بهینه سازی شرایط تولید آب با کیفیت مطلوب با حداقل هزینه، از مزایای چشمگیر بکارگیری سیستم اسمز معکوس تأمین شده توسط شرکت فران میباشد.

برای دستیابی به طول عمر بهینه برای ممبرانها یا غشاهای اسمز معکوس، تمامی آب شیرین کن ها در واحدهای تصفیه آب صنعتی باید به وسیله پیش تصفیه مناسب تجهیز و محافظت شوند. هدف اصلی یک سیستم پیش تصفیه مناسب، کاهش عوامل ایجاد کننده گرفتگی در آب خام ورودی، نظیر ذرات کلوییدی و ذرات معلق و همچنین جلوگیری از ایجاد رسوبهای شیمیایی و بیولوژیکی جهت دستیابی به شرایط پایدار و طولانی مدت استفاده از ممبرانهای اسمز معکوس است و اساس انتخاب سیستم پیش تصفیه مناسب جهت دستیابی به این هدف دو فاکتور شاخص اندازه گیری سیلت(SDI) و کدورت می باشند.تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس

آب تولید شده توسط واحد اسمز معکوس پس از گذراندن فرایندهای مختلف فیلتراسیون فیزیکی در پیش تصفیه و روشهای مختف فرایند اسمز معکوس، با توجه به کیفیت مورد انتظار واحد صنعتی وارد مرحله تصفیه نهایی می شود. تصفیه نهایی با هدف متناسب سازی کیفیت آب برای مصارف شرب یا مصارف صنعتی انجام می شود. تنظیم شاخصهای کیفی آب نظیر PH ,TDS, mineral content در این مرحله انجام می پذیرد.

 

طراحی و ساخت واحد تصفیه آب صنعتی در شرکت مهندسی فران شامل مراحل ذیل می باشد:

۱- تعیین ظرفیت پکیج یا واحد تولید آب صنعتی

۲- تهیه آنالیز شیمیایی و فیزیکی آب خام اولیه( آب دریا، چاه، آبهای سطحی یا پساب تصفیه شده)

۳- تعیین کیفیت مورد انتظار آب توسط واحد صنعتی

۴- طراحی و شبیه سازی واحد اسمز معکوس با استفاده از نرم افزارهای سازندگان معتبر ممبران در دنیا

۵- تهیه و تکمیل برگه اطلاعات فنی مربوط به تجهیزات فرایند، مکانیکال، برق، ابزاردقیق و کنترل

۶- طراحی مکانیکال واحد تصفیه آب صنعتی با استفاده از نرم افزارهای مهندسی نظیر SOLIDWORKS, ANSYS, PDMS

۷- تأمین تجهیزات ساخت در محل کارخانه

۸- انجام عملیات ساخت منطبق بر آخرین استانداردهای بین المللی

۹- تست و انجام عملیات کنترل کیفی حین و انتهای عملیات ساخت

 

سهولت نصب، بهره برداری و کیفیت بالای آب خروجی در کنار پایین بودن هزینه های عملیاتی، پکیج های تصفیه آب صنعتی شرکت مهندسی فران را به عنوان یک گزینه قابل اعتماد در تصفیه و شیرین سازی آب مورد نیاز کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و مجموعه های کشت و صنعت تبدیل نموده است.

جهت کسب هرگونه اطلاع و سوال در مورد قیمت دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، میزان تولید و نحوه عملکرد و کاربرد آن در صنعت مربوط به حرفه یا محیط مورد نیاز خود با شماره ۸۸۸۸۸۹۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا با تلگرام ۰۹۳۳۳۵۸۸۴۲۹ در هر ساعت از شبانه روز مکاتبه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *