جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

تصفیه آب(مهندسی، خرید و اجرا)

تصفیه آب

شرکت فران طیف وسیعی از خدمات مربوط به طراحی، خرید و ساخت را در حوزه تصفیه آب از جمله آبهای زیرزمینی، آبهای سطحی، آب دریا و آبهای شور معدنی دارد.

آنچه که به عنوان نقطه قوت ما در زمینه تصفیه آب شناخته می شود، ارائه راه حل های موثر و متنوع در زمینه تصفیه انواع مختلف آب با به روزترین روشهای متداول در دنیا است. پیشنهاد و راه حل های فنی ما کاملاً مطابق با درخواست مشتری و مناسب با آنالیز آب ارائه شده می باشد. پیشنهاد فنی به گونه ای ارائه می شود که قدم به قدم کلیه مراحل تصفیه آب را به صورت شفاف تشریح می کند. این شیوه این امکان را به مشتری میدهد که متناسب با کارایی و هزینه سرمایه گزاری، نوع فرایند مناسب خویش را انتخاب کند..

امکان و توانایی ارائه خدمات مهندسی و اجرا در فرایندهای گوناگون تصفیه آب با بهره گیری از متخصصین زبده و با تکیه بر یک دهه تجربه فران در صنعت، در زمینه های ذیل وجود دارد:

– فناوریهای رایج تصفیه آب(انعقاد و لخته سازی، زلال سازی و …)

– فناوریهای غشایی شیرین سازی آبهای شور تا TDS های ۵۵۰۰۰ میلیگرم بر لیتر ( اسمز معکوس، نانو فیلتراسیون)

– فرایند DAF (زلال ساز پیشرفته هوا)

– تولید آب فوق خالص با مقاومت MΩ-cm 18(رزینهای تبادل یونی، الکترودیالیز)

– تصفیه نهایی(جداسازی گزینشی املاح محلول، افزودن املاح محلول به منظور شرب)

– گندزدایی و اکسیداسیون( تزریق کلر و دیگر مواد شیمیایی و ماورای بنفش)

– فیلتراسیون غشایی ( میکرو فیلتراسیون، الترا فیلتراسیون، نانو فیلتراسیون)

– فیلترهای کربن فعال(GAC)

– ازوناسیون ابتدایی و میانی، فیلترهای بیولوژیکی

– فرایند اکسیداسیون پیشرفته (UV-H2O2 , UV-Ozone ,H2O2-Ozone)

– تولید هیپوکلرایت

شیرین سازی آبهای شور

نمکزدایی به عنوان یکی از بهترین راه حلهای تأمین آب به خصوص در مناطق مدیترانهای و اقلیم خشک مطرح می باشد. اسمز معکوس یکی از فرایندهای متداول شیرین سازی آب دریاست. در این فرایند از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه تراوا برای آب لب شور و دریا استفاده میشود.

کلیه فرایندهای SWRO وBWRO جهت عملکرد مناسب نیازمند فرایند پیش تصفیه میباشند. فرایند پیش تصفیه مناسب علاوه بر جداسازی ذرات معلق و کلوییدی توانایی جداسازی جلبکها و دیگر موجودات بیولوژیکی را تا میزان بالایی دارد که در نقش یک گارد محافظ برای واحد اسمز معکوس عمل می نماید.

واحد اسمز معکوس با توجه به دما و میزان شوری میتواند به صورت تک پاس یا دو پاس طراحی و ساخته شود. در بسیاری موارد استفاده از واحد تک پاس برای حصول به استاندارد اروپا در مورد آب شرب کافی نمیباشد. برای رسیدن به محدودهی مجاز بورون براساس استاندارد سازمان بهداشت جهانی( mg/l 5/0) بکارگیری پاس دوم واحد اسمز معکوس نیز گاهاً ضروری است.

انتخاب نوع مناسب توربین بازیافت انرژی، نقش بسیار مهمی در بهینه سازی هزینه انرژی الکتریکی مصرفی تأسیسات آب شیرین کن آب دریا دارد. شرکت فران توانایی تأمین توربین بازیافت انرژی با متریال مقاوم در برابر آب دریا نظیر داپلکس یا سوپر داپلکس را متناسب با ظرفیت واحد آب شیرین کن آب دریا را دارد.

به طور معمول تأسیسات آب شیرین کن برای مصارف شرب و صنعتی نیازمند تصفیه نهایی جهت اضافه نمودن املاح یا خالص سازی مجدد می باشند.

تعیین نوع و ترکیب فناوریهای مختلف جهت رسیدن به میزان سرمایه گذاری و بهره برداری بهینه در واحدهای آب شیرین بسیار حایز اهمیت است. شرکت فران با ارائه خدمات امکان سنجی و براورد پروژه های بزرگ آب شیرین کن آب دریا، سرمایه گزاران را در این مهم همراهی می کند.

سیستمهای پیش تصفیه

طراحی و انتخاب پیش تصفیه تأسیسات آب شیرین کن وابسته به نوع و کیفیت آب شور ورودی می باشد.

زمانیکه ذرات جامد معلق، رشد بیولوژیکی و کلوئیدی منجر به ریسک بالای کاهش طول عمر ممبرانهای اسمز معکوس میگردند، پیش تصفیه برای عملکرد صحیح واحد اسمز معکوس ضروری است و بخشی از هزینه های مربوط به سرمایه گذاری اولیه و هزینه های بهره برداری را به خود اختصاص می دهد. بزرگترین پیامد در پیش تصفیه ضعیف، کاهش طول عمر ممبران ها و نهایتاً گرفتگی آنها است. نتایج حاصله از گرفتگی ممبرانها، کیفیت پایین و شوری بالا در آب خروجی از واحد اسمز معکوس است.

شرکت فران با انتخاب بهینه گزینه های موجود در بخش پیش تصفیه، هزینه های سرمایه گزاری اولیه و بهره برداری را طی مطالعات امکان سنجی بهینه سازی می کند. در قدم بعدی طراحی پایه و تفصیلی کلیه واحد های آب شیرین کن متناسب با کیفیت آب ورودی انجام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *