جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

تأمین متریال لوله و اتصالات

 

لوله، اتصالات و ملزومات فلزی با متریالهای مقاوم در برابر سیالهای خورنده یکی از نیازهای اصلی بسیاری از پروژه های صنعتی خصوصاً صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی است. آلیاژها و سوپر آلیاژها متریالهای فلزی مقاوم در برابر آب دریا، سیالهای خورنده شیمیایی، محلولهای حاوی کلر آزاد و …با طول عمر بالا برای اجرای پایپینگ و ساخت مخازن هستند.

سوپر آلیاژها به آلیاژهایی با مقاومت بالای فیزیکی یا شیمیایی در شرایط ویژه عملیاتی مثل دما و فشار بالا گفته می شود. مقاومت مکانیکی مناسب، پایداری سطحی بالا، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر اکسیداسیون از ویژگیهای ابَر آلیاژها است. اغلب این آلیاژها ار پایه نیکل، کبالت و نیکل-آهن هستند. این آلیاژها اولین بار به دلیل نیازهای صنعت هوافضا ساخته شدند..

آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی کاربرد وسیعی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی دارند. با توجه به هزینه های بالای تعمیرات و نگهداری تأسیسات نفتی، خصوصأ سکوهای نفت و گاز فراساحل، طول عمر بالای تجهیزات به منظور کاهش هر چه بیشتر نیازمندی به تعمیرات و نگهداری بسیار حایز اهمیت است. وجود دمای و فشار بالا، سیال خورنده و شرایط محیطی تهاجمی و خورنده در تأسیسات و سکوهای نفتی سبب شده است که کاربرد سوپر آلیاژها در این صنایع بیشتر شود.

شرکت فران با تکیه بر سابقه فعالیت در زمینه اجرای انواع متنوع خطوط لوله اعم از فلزی یا غیرفلزی و همچنین احداث واحدها و پکیجهای صنعتی مختلف در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که مجتمعی از لوله های تحت فشار و ثقلی می باشند، آشنایی و تسلط مناسبی بر استاندارها و انواع مختلف لوله و اتصالات صنعتی دارد. تجارب اجرایی موجود پشتوانه محکمی برای تضمین کیفیت ارائه خدمات در زمینه تأمین لوله و اتصالات به ویژه در متریالهای خاص و مقاوم در برابر آب دریا و مواد شیمیایی خورنده می باشد.استینلس استیل(Stainless Steel):

استینلس استیل، آلیاژ فلزی به طور عمده متشکل از عناصر کرم، نیکل، مولیبدن،سیلیکون، آلومینیوم، کربن و آهن است. کربن و آهن عناصر اصلی تشکیل دهنده گریدهای مختلف آلیاژ استینلس استیل هستند. کرم و نیکل نیز عناصری هستند که در استینلس برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی به آن اضافه می شوند. بسیاری دیگر از عناصر تشکیل دهنده نیز برای بهبود خواص مکانیکی به آلیاژ افزوده می شوند. درصد و میزان هر یک از عناصر موجود در آلیاژ در کنار خواص ترکیبی آنها، خصوصیت و مشخصه مکانیکی و شیمیایی آلیاژ را تعیین می کند. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ گرید مختلف از استینلس استیل وجود دارد. ولی به طور معمول ۱۵ گرید از آنها در کاربردهای صنعتی مثل لوله، ورق، و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند.

استانداردهای بین المللی مختلف نظیر ASTM، گریدهای مختلف آلیاژها استیل را در کاربردهای مختلف لوله، ورق، اتصالات و فلنج طبقه بندی می کنند. شرکت فران قابلیت تأمین این اقلام را برای پروژه های صنعتی دارد

 

·Pipe & Tube: ASTM A312 TP 304/ 304L/ 304H/ 316/ 316L/ 317/ 317L/ 2205/321/ 310/ 347/904L/ etc

·Flange: ASTM A182 F304/ 304L/ 304H/ 316/ 316L/ 317/ 317L/ 2205/321/ 310/ 347/904L/ etc

·Fittings : ASTM A403 WP 304/ 304L/ 304H/ 316/ 316L/ 317/ 317L/2205/ 321/ 310/ 347/ 904L/ etc

مونل(MONEL)

مونل - monel

مونل یا آلیاژ نیکل-مس ۴۰۰(nickel-copper alloy 400) آلیاژی با مقاومت مکانیکی بالا در دماهای بالا(تا ۴۸۰ درجه سانتیگراد) و مقاومت بالا در برابر بسیاری از محیطهای خورنده است. alloy 400 به طور گسترده در کاربردهای متنوعی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت در برابر آب دریا و محلولهای کاوی کلر آزاد نظیر سدیم هیپوکلریت یا کلسیم هیپوکلریت از ویژگیهای دیگر این آلیاژ است. این آلیاژ در دمای محیط به طور ضعیف آهنربا را جذب می کند.

آلیاژ مونل در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در ساخت شیرآلات، شفت و پره پمپ، تجهیزات غوطه ور در آب دریا، ابزار دقیق های مجاور با کلر، فنرها، لوله، اتصالات، هیترهای مخصوص بویلر و غیره به کار می رود. آلیاژ مونل در شرایط احیایی مقاومت بالاتری نسبت به نیکل و دادر شرایط اکسیدی مقاومت بالاتری نسبت به مس دارد. در کنار مقاومت بالا نسبت به یون کلر، مونل مقاومت پایینی نسبت به اسیدهای نمکی اکسید کننده نظیر کلرید آهن دارد.

استیل داپلکس(Duplex stainless steel)

استینلس استیل دارای بیش از ده گرید مختلف متریال است. استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ پرکاربردترین گریدهای استینلس استیل هستند. ولی متریال استیل داپلکس برای مقاومتهای بالاتر در برابر خوردگی انتخاب می شود. متریال داپلکس در گریدهای Duplex 2205 ، Duplex 2304 و Duplex 2202 در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قابلیت جوش بسیار خوب از ویژگیهای عمومی متریال داپلکس است.

عنصر

Duplex 2205 Duplex 2304 Duplex 2202

کرم

۲۱-۲۳% ۲۱٫۵-۲۴٫۵% ۲۳%
نیکل ۴٫۵-۶٫۵% ۳-۳٫۵%

۲٫۵%

منگنز

۲% Max ۲٫۵% Max ۱٫۳۰%

مولیبدن

۲٫۵-۳٫۵% ۰% less than 0.3%

نیتروژن

۰٫۰۸-۰٫۲۰%

۰٫۰۵-۲٫۰%

۰٫۲%

فسفر

۰٫۳۰% max

کربن

۰٫۰۳۰% max

۰٫۰۲۵% max

 

خصوصیات فیزیکی و متالورژی داپلکس سبب شده است که این متریال در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، دارویی، غذایی، نمک زدایی، شیرین سازی آب دریا، خودرو سازی و صنایع کاغذ در ساخت لوله، ورق، پمپ، ابزار دقیق، شیرآلات و اتصالات مورد استفاده قرار بگیرد.

 Alloy Steel :

·Pipe & Tube: ASTM A335 GR. P1/ P5/ P9/ P11/ P22/ P91/ etc

·Flange: ASTM A182 F1/ F5/ F9/ F11/ F22/ F91/ etc

·Fittings : ASTM A234 WP1/ WP5/ WP9/ WP11/ WP22/ WP91/ etc

۴٫ Special Materials :

Monel, Inconel, Hastalloy, Titanium, Copper, Brass, Bronze, Tantalum, Bismuth, Aluminium, High Speed Steel

Non Metal: HDPE, PVC, PVDF

۵٫ Size 1

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *