جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

88888938 021

برای مشاوره تماس بگیرید

الکتروفلوتاسیون

الکتروفلوتاسیون

شناورسازي به روش الكتروفلوتاسيون بر مبناي توليد اكسيژن و هيدروژن در فرايند الكتروليز پساب با جريان برق مستقيم استوار است. در اين فرايند با توليد حبابهاي بسيار ريز هيدروژن و اكسيژن در اطراف الكترودهاي آند و كاتد و بالا آمدن آنها به سطح سيال، ذرات معلق سبك و چربي نيز شناور ميگردند. مواد معلق شناور شده به سهولت از روی سطح سیال جمع آوری شده و فرایند زلال سازی تکمیل می شود.

https://www.faran-company.com/daf/30/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-daf

علاوه بر توليد گاز جهت تسهيل و تسريع فرايند شناور سازي همانند آنچه كه در فرايند DAF به وقوع مي پيوندد- در صورت بكارگيري از آندهاي فدا شونده نظير آلومينيوم و يا آهن، با توليد يونهاي منعقد كننده، هر سه فرايند انعقاد، لخته سازي و شناور سازي توام با يكديگر به وقوع پيوسته و راندمان زلال سازي در اين روش بعضاً به بالاتر از ۹۹ درصد خواهد رسيد..

اين فرايند توسط شركت مهندسي فرايند وانرژي فران براي پسابهاي ذيل بكار گرفته شده و راندمان عملكرد بيش از ۹۰ درصد قابل طراحي و اجراست:

  •  پسابهاي روغني در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي
  •  پسابهاي صنايع توليد رنگ
  •  پسابهاي صنايع غذايي ( فراوري گوشت، گشتارگاه و صنايع لبنی)
  •  پسابهاي صنايع توليد و بازيافت كاغذ
  •  پسابهاي صنايع توليد چرم

راندمان اين فرايند وابستگي شدیدی به مقدار PH ، دانسیته جريان بر روي الكترود و نوع الكترود بكار گرفته شده دارد كه شركت مهندسي فران با دارا بودن امكانات كامل آزمايشگاهي قادر به آزمايش و دستيابي به شرايط بهينه فرايند در مطالعات موردي پيش از طراحي است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *